esettanulmány

Gönye Zoltán képe

Esettanulmány: Egy váratlan cikk, és az egykori hallgatóim szemében csorbul a hitelességem...

Ez a blogbejegyzés a „Termékkockázat-kezelés – hogyan lehet szemléletessé tenni az oktatási anyagot?” című írás 2. része.

Az első részben arról írtam, hogy egy táblára felrajzolt, majd néhány magyarázó mondattal kiegészített tűzcsap felidézése hogyan segítheti az előadót és a hallgatót is a prezentáció során.

Tapasztalatból tudom, hogy a prezentációk során felidézett képek nagyon jól megragadnak az emlékezetben. Éppen ezért elővigyázatosságra is szükség van, ugyanis a képek magukkal hozhatnak olyan jelentéstartalmakat, információkat, amelyekre előadóként elsőre nem is gondolunk. Súlyosbítja a helyzetet, hogy mindez a prezentáció után is megtörténhet, emiatt ebben az esetben értelemszerűen reagálni sem tudunk úgy, mint ahogyan azt egy prezentáció során tennénk.

Gönye Zoltán képe

Esettanulmány: Szemléletessé tett oktatási anyag! (1.rész)

„Macska a mikróban” sztori. Ismeri? Ez a történet - bár szerintem városi legenda - alapműnek számít a termékkockázat-menedzsment témakörében, ennek az írásnak az alján is megtalálja pár mondatba sűrítve.

A termékkockázat-kezelés szabályozási háttere egy viszonylag száraz, unalmas anyag. Mégis egy termelő (szolgáltató) vállalkozás szemszögéből nézve jogilag egy elég kényes terület. Gondoljon csak az elhíresült (jellemzően amerikai) kártérítési perekre. A bíróságok időnként elképesztő összegeket ítélnek meg a pórul járt fogyasztóknak.

Nem véletlen, hogy ezek a vállalkozások tudják, hogy:
a termelésben, fejlesztésben részt vevő munkatársakat oktatni kell – méghozzá úgy, hogy az ismeretek minél könnyebben befogadhatóak és megjegyezhetőek legyenek. Ezért amit csak lehet, azt szemléltetni is kell a prezentációk és az oktatások során!

Tartalom átvétel