Retorikai-előadástechnikai program - 3. alkalom

Györffy Kinga - 2011. március 22
A 3. alkalomnak 2 fő témája volt: az életre keltett számok és az előadás érvrendszerének kidolgozása.
Életre keltett számok
A program első felében a résztvevők elemző és alkotó gyakorlatokon keresztül próbálgatták az életre keltés módszereit. Sokféle ötletet kaptak ahhoz, hogy hogyan lehet a(z egyébként semmit- vagy keveset mondó) számokat/statisztikákat jelentéssel megtölteni − és ezáltal jelentőségüket megmutatni.
A végén valamennyien egyetértettünk abban, hogy:
- a számok életre keltése (például kontextusba helyezése): sok munka, fáradságos munka (tehát nem elég az, ha az „örökzöld” focipálya/focicsapat kontextust mozgósítjuk! :) )
- csapda is van, sok; például, ha a számot kontextusba helyezzük ugyan, de nem keltjük életre; ez nyilván nagy baj... :(
Az érvrendszer kidolgozása
A program második felében megnéztük, hogy hogyan kell egy előadásban felépíteni az érvelést:
- akkor, ha a közönség egyetért az előadóval;
- és akkor, ha a közönség ellenkező állásponton van (vagy csak egyszerűen gyanakvó, kritikus stb.).
A résztvevők helyzetgyakorlatokon keresztül tapasztalták meg, hogy milyen nehéz hatást elérni úgy, hogy:
- nem rábeszélünk, nem behódolásra késztetünk/kényszerítünk, hanem meggyőzően érvelünk.
- Ugyanakkor, remélhetőleg, azt is belátták, hogy miért éri meg (mégiscsak) meggyőzően érvelve hatást elérni.
Ingyen letölthető hanganyag!
- Mi az, ami TANULHATÓ a beszéd/előadástechnika kapcsán? És mi az, ami nem?
- "Én mérnök vagyok. Az én dolgom nem a szónoklás, nem az előadás!" Nagyon sok műszaki végzettségű embertől hallottuk mi már ezt. Mit kockáztat az, aki ezt komolyan is gondolja?
- Ön ismer jó szónoki képességű politikusokat? Tudja, hogy az ő beszédeik hogyan készülnek?
Kíváncsi a válaszokra? Töltse le, és hallgassa meg "Beszélgetés a beszédről" című hanganyagunkat. Ehhez nem kell mást tennie, mint megadnia a nevét és az e-mail címét.
Címkék
Legfrissebb...
Tartalom megosztása



