A 3. alkalomnak 2 fő témája volt: az életre keltett számok és az előadás érvrendszerének kidolgozása.
Életre keltett számok
A program első felében a résztvevők elemző és alkotó gyakorlatokon keresztül próbálgatták az életre keltés módszereit. Sokféle ötletet kaptak ahhoz, hogy hogyan lehet a(z egyébként semmit- vagy keveset mondó) számokat/statisztikákat jelentéssel megtölteni − és ezáltal jelentőségüket megmutatni.
A végén valamennyien egyetértettünk abban, hogy:
- a számok életre keltése (például kontextusba helyezése): sok munka, fáradságos munka (tehát nem elég az, ha az „örökzöld” focipálya/focicsapat kontextust mozgósítjuk! :) )
- csapda is van, sok; például, ha a számot kontextusba helyezzük ugyan, de nem keltjük életre [6]; ez nyilván nagy baj... :(
Az érvrendszer kidolgozása
- akkor, ha a közönség egyetért az előadóval;
- és akkor, ha a közönség ellenkező állásponton van (vagy csak egyszerűen gyanakvó, kritikus stb.).
A résztvevők helyzetgyakorlatokon keresztül tapasztalták meg, hogy milyen nehéz hatást elérni úgy, hogy:
- nem rábeszélünk, nem behódolásra késztetünk/kényszerítünk, hanem meggyőzően érvelünk.
- Ugyanakkor, remélhetőleg, azt is belátták, hogy miért éri meg (mégiscsak) meggyőzően érvelve hatást elérni.